Amstelveen

Oprichting
In 1999 zijn Nelly Voogt en Cora Westland gestart met trainingen voor vrouwen met en zonder wedstrijdlicentie vanuit Amstelveen. Vanaf 2006 worden de trainingen gegeven door Astrid Schop.

Trainster(s)
Astrid Schop, Judith Rem

Trainingen
Waar
Er wordt verzameld bij De Haan Wielersport, Hoger Einde Zuid 23 in Ouderkerk aan de Amstel.

Wanneer
De trainingen vinden plaats op de woensdagavond. De eerste training van 2017 is woensdag 29 maart om 18.30 uur. Vanaf  12 april wordt om 19.00 uur vertrokken.

Alleen bij extreme weersomstandigheden (gladheid, storm of onweer) gaat de training niet door. Dit wordt uiterlijk 2 uur voor aanvang van de training gemaild aan de trainingsgroep.

Kosten
De trainingsgroep is verbonden aan de wielrenvereniging  WTC De Amstel.

De eerste paar keer kan je op proef meedoen om te kijken of de trainingen zijn wat je zoekt. Daarna zal je gevraagd worden om lid te worden van WTC De Amstel. Voor een trainingslidmaatschap (lid WTC De Amstel + basislidmaatschap KNWU) betaal je € 50.

Met je basislidmaatschap kan je tevens deelnemen aan de competitie vrouwenwielrennen.nl.

Niveau & trainingsvormen
Om deel te kunnen nemen aan de training moet je in ieder geval de inrijdsnelheid (28-30 km/u) kunnen volgen. Na het inrijden wordt de groep meestal verdeeld in kleinere groepjes met daarin vrouwen van ongeveer gelijk niveau. Ook zijn er individuele opdrachten. Zo kan iedereen op haar eigen niveau trainen. De duur van de training is tussen de twee en tweeënhalf uur.

De ervaring leert dat je naast de training nog minimaal 1x per week zelf moet fietsen om de groep bij te kunnen blijven houden gedurende het seizoen.

Aan de training doen gemiddeld 15 vrouwen mee. Een gedeelte van de groep neemt deel aan de competitie vrouwenwielrennen.nl en andere wedstrijden, anderen trainen voor cyclosportieve tochten en weer anderen trainen gewoon om een keer in de week lekker ‘diep’ te gaan. In de loop van het jaar komen diverse trainingsvormen en aan bod: verschillende vormen van intervaltraining, sprinttraining, heuveltraining etc. Daarnaast is er aandacht voor technische zaken (rijden van bochten, waaierrijden, traptechniek) en voor wedstrijdtactiek.

Vereisten
– Racefiets*
– Helm
– Reservemateriaal: binnenbandjes, bandenlichters en pomp
– Bidon met drinken en evt. iets te eten
– Lampjes
– Teller op je fiets met aanduiding van snelheid en tijd

* Zorg dat de racefiets in orde is: controleer vooraf minimaal de (spanning van de) banden, remmen en derailleur.

Contact
Wil je het een keer proberen, je bent van harte welkom. Neem wel even van te voren contact op met Astrid, zodat zij weet dat ze je kan verwachten.

Contact Us