Rotterdam

Oprichting
Na ruim 7 jaar met trainingsgroep Utrecht te hebben meegetraind, verhuisde Arwen Altenburg naar Rotterdam. Samen met Esther van Leeuwe en Inge Velthuis, is de trainingsgroep Rotterdam begonnen.

Trainster(s)
Arwen Altenburg, Esther van Leeuwe, Inge Hoonte en Anne Eversdijk

Trainingen
Waar
We verzamelen op de parkeerplaats bij Topsportcentrum Rotterdam.

Wanneer
Februari tot en met eind april: zaterdagochtend, 10u vertrek.
Mei tot september: dinsdagavond, 19u vertrek.

De eerste zaterdagtraining van 2017 is op 4 februariDe eerste keer verzamelen we om 10u in Sportcafe The Final voor een kopje koffie en een voorstelrondje waarna we een duurritje ca. 1.5u rijden. Vanaf de week erna vertrekken we om 10u vanaf de parkeerplaats van het Topsportcentrum.

De lengte van de trainingen is ±2-2.5 uur. Alleen bij extreme weersomstandigheden (sneeuw, gladheid, storm of onweer) gaat de training niet door. Dit wordt uiterlijk 1,5-2 uur voor aanvang van de training op de homepage van www.vrouwenwielrennen.nl vermeld.

Kosten
De kosten bedragen E1,50,- per training. Je kunt dit bedrag per keer of voor verschillende trainingen tegelijk overmaken op NL66 ASNB 0709 0824 87 t.n.v. AF Altenburg en/of EC van Leeuwe.

Niveau en trainingsvormen
De trainingen zijn bedoeld voor een zeer divers niveau: een mix van beginnende en meer ervaren (wedstrijd)rensters. De overeenkomst is dat iedereen het leuk vindt haar eigen (wieler)prestatie te verbeteren. Het is ‘samen uit, samen thuis’.

Wij verwachten van de rensters dat ze zeker nog 1x per week zelf trainen. In de praktijk blijkt dat dit echt nodig te zijn om de groep bij te kunnen blijven houden gedurende het seizoen. Er wordt ingereden met ± 28 km/uur en daarna wordt de training zo ingericht dat iedereen op haar eigen niveau kan rijden.

In februari wordt gestart met duurtrainingen en wordt aandacht besteed aan technieken zoals in de groep rijden, waaierrijden, stuurvaardigheid enz. In de loop van het seizoen komen er ook andere trainingsvormen aan bod waaronder intervaltraining, sprinten, bochtentechniek, tempo rijden en tijdrijden.

Vereisten
– Racefiets met racestuur (géén tijdritstuur, controleer minimaal banden, remmen en derailleur)
– Helm
– Reservemateriaal: binnenbandjes, bandenlichters en pomp
– Bidon met drinken (water en/of sportdrank)
– Voeding (reepjes en/of banaan)
– Géén omgeknoopte kleding, stuurtasjes of rugzakjes

Veiligheid staat voorop!!! We trainen gewoon op de openbare weg, dus iedereen houdt zich aan de verkeersregels! Meedoen aan de training is op eigen risico.

Contact
Meer informatie of meetrainen? Neem contact op met Hedwich Bekius / Arwen Altenburg.

facebook twitter strava

VWRotterdam logo wit-zwart

Contact Us